Ali bosta za manj kot dva pustila avto doma?
Že tretje leto zapored je pod okriljem IPoP– Inštituta za politike prostora v teku kampanja Manj kot dva, ki poteka pod sloganom Za manj kot dva je avto doma. Letos sta v ospredju dve vprašanji, kaj vse imamo v vsakdanjem življenju na dosegu dveh kilometrov in ali res moramo to pot opraviti z avtom.
Komika, Gašper Bergant in Žan Papič se pomerita, kdo je hitrejši na dvokilometrski poti, voznik avtomobila ali kolesar, hkrati pa na humoren način in v različnih merskih enotah razkrijeta kako blizu je zares razdalja dveh kilometrov.
Kampanja Manj kot dva že tretje leto ozavešča prebivalce Slovenije o negativnih posledicah pretirane rabe avtomobila za kratke vsakdanje poti in spodbuja spremembe potovalnih navad. Kar polovica poti, ki jih opravimo z avtomobilom je krajših od dveh kilometrov!
Na naše odločitve o izbiri prevoznega sredstva vplivajo številni razlogi. Mnogi se odločajo za avtomobil, ki so prepričani, da je to najhitreje in najbolj praktično. A izkušnje kažejo, da na krajše razdalje avtomobil ni vedno najboljša izbira. Nekateri posamezniki brez avtomobila resnično ne morejo na pot, želja pa je, da tisti, ki lahko, odslej na kratkih poteh pustijo avto doma. Razdalja je pomemben dejavnik pri izbiri prevoznega sredstva, vendar raziskave kažejo, da je veliko vsakdanjih poti v Sloveniji dovolj kratkih, da bi jih lahko opravili aktivno – peš, s kolesom, s skirojem ali z rolko.
V kampanji so prepričani, da če zamenjamo avtomobil za druge načine prevoza na krajših razdaljah, bomo pomembno vplivali na znižanje izpustov in gnečo na cestah, posledično pa tudi na varnost vseh udeležencev v prometu. S hojo, kolesarjenjem, vožnjo s skirojem ali rolko bomo tako na enostaven način poskrbeli za več gibanja, koristno prispevali k našemu zdravju, zmanjšali stroške in povečali naše zadovoljstvo.
Več o kampanji Manj kot dva najdete na https://ipop.si/manj-kot-dva/
—
Vir fotografij: warehousecollective.si