Novo prometno ureditev pred OŠ Medvode starši podpirajo, podatki kažejo na izboljšano varnost

Prometna ureditev pred Osnovno šolo Medvode, uvedena za zagotavljanje večje varnosti v okolici šole je prinesla številne pozitivne spremembe. Analiza podatkov potrjuje, da je spremenjena prometna ureditev vplivala na zmanjšanje nevarnih prometnih manevrov voznikov motornih vozil v okolici šole, podpirajo pa jo tudi starši.

V začetku šolskega leta 2024 je pred Osnovno šolo Medvode v veljavo stopila nova prometna ureditev. Območje okoli šole je bilo spremenjeno z namenom zagotavljanja večje varnosti otrok in spodbujanja več samostojnih in aktivnih prihodov v šolo (peš, s kolesom, s skirojem). Prometna ureditev je rezultat dolgoletnih prizadevanj osnovne šole in vrtca, s podporo Občine in lokalne skupnosti.

Spremembo prometne ureditve predstavljajo naslednji ukrepi:

  • Uvedba enosmerne ceste na Ostrovrharjevi ulici med križiščem s Cesto ob vrtcu na Svetju na vzhodu in Kebetovo ulico na zahodu.
  • Uvedba enotnega območja omejene hitrosti 30 km/h (Cona 30) na celotnem območju Svetja razen Finžgarjeve ulice med krožiščem na klancu in krožiščem pri zdravstvenem domu.
  • Ureditev 4 lokacij točk »Poljubi in odpelji« za odlaganje otrok, ki ne potrebujejo spremstva in od tam nadaljujejo sami.
  • Uvedba 5 časovno omejenih parkirnih mest na parkirišču pri športni dvorani za parkiranje avtomobilov za starše nižjih razredov, ki lahko nato šolarje pospremijo do vrat šole.
  • Postavitev stebričkov na razširjenem delu pločnika ob dovozu k osnovni šoli za preprečevanje nepravilnega parkiranja in obračanja.
  • Kolesarski pas v nasprotno smer na Ostrovrharjevi ulici (od zahoda proti vzhodu).
Shematski prikaz spremenjene prometne ureditve v okolici osnovne šole Medvode.
Shematski prikaz spremenjene prometne ureditve v okolici osnovne šole Medvode.

Nova prometna ureditev je bila otvorjena z novinarsko konferenco v začetku šolskega leta 2024/25. Preberite novico tukaj.

Z namenom spremljanja učinkov novega prometnega režima na potovalne navade učencev in staršev so bili pridobljeni podatki, ki temeljijo na stanju pred (maj 2023) in po uvedbi prometnega režima (september 2024):

  • Enotedensko štetje in analiza prometnih obremenitev – vozil, pešcev in kolesarjev na treh lokacijah
  • Enotedenske meritve hitrosti vozil
  • Anketiranje šolarjev o načinu prihoda v šolo na določen dan in kako si želijo priti v šolo
  • Anketiranje staršev o zadovoljstvu z novo prometno ureditvijo (po uvedbi prometnega režima)

V nadaljevanju so navedeni povzetki podatkov, ki bodo podrobneje predstavljeni v poročilu.

Povečanje deleža prihodov peš  

Podatki štetja prometa pred uvedbo (maj 2023) in po uvedbi novega prometnega režima (september 2024) kažejo, da v šolo prihaja približno enako število učencev peš (55–60 %) in s kolesom ali s skirojem (do 10 %), večji je delež peš prihodov v spremstvu (20 %, prej 5–7 %), delež pripeljanih otrok z avtomobilom do točk »poljubi in odpelji« pa se je zmanjšal na 15–20 % (prej 20–30 %) v primerjavi z meritvami 2023.

Vpliv predvsem na spremembe prometnih tokov

Štetje učencev na poti v šolo je bilo izvedeno na lokacijah na parkirišču za športno dvorano in na Ostrovrharjevi ulici pri zapornici ob vhodu v OŠ, kjer je omejen dostop za vozila, po spremembi prometne ureditve je bilo štetje izvedeno tudi na dodatni lokaciji v križišču pri Vrtcu Medvode.

Po spremenjeni ureditvi štetje prometa kaže, da je na Ostrovrharjevi ulici več učencev odloženih na način »Poljubi in odpelji«, preko parkirišča pri športni dvorani pa jih večji delež pride peš ter s kolesom in skirojem, sicer pa več kot polovica vseh otrok v šolo vstopa z Ostrovrharjeve ulice. Manj voženj otrok v šolo po Ostrovrharjevi in preusmeritev na parkirišče za športno dvorano neposredno vpliva na razbremenitev območja avtomobilov za vrtčevske otroke. Otroci pa se bodo tudi postopno osamosvojili, saj lahko od športne dvorane pridejo varno samostojno in aktivno.

Zmanjšanje nevarnih manevrov in izboljšana varnost ob Vrtcu Medvode

Na podlagi meritev hitrosti vozil in prometnih obremenitev se kažejo pomembne spremembe po uvedbi nove prometne ureditve.

Pred spremembo so bile prometne obremenitve visoke, dnevno je območje prevozilo do 1.272 vozil v obe smeri. Pri tem je 53 % vozil preseglo omejitev hitrosti 20 km/h, v večini so vozili med 25—28 km/h, najhitrejši pa 48 km/h. Prav tako so bili zabeleženi številni nevarni manevri, vključno z nepravilnim parkiranjem, nevarnim obračanjem in ustavljanjem na vozišču, kar je še posebej ogrožalo pešce in otroke pri vrtcu.

Po spremenjeni prometni ureditvi se je v splošnem prometna varnost izboljšala. Razbremenitev najbližjega vhoda v šolo ter preusmeritev na več lokacij za odlaganje otrok za samostojno nadaljevanje hoje v šolo je privedla do zmanjšane prometne obremenitve ob neposrednem vhodu v šolo, uvedba enosmerne ceste in cone 30 pa ni predstavljala večjih sprememb v splošni prometni obremenitvi ali hitrosti vožnje od prejšnjega prometnega režima pred OŠ. Postavitev varnostnih ovir na pločnike je privedla do manj nevarnih manevrov voznikov.

Delež vozil, ki so presegla novo omejitev hitrosti (30 km/h) se je s tem zmanjšal – na 5 %, pri čemer sicer hitrost vožnje ostala podobna kot pred spremenjenim prometnih režimom (27—29 km/h), najhitrejše vozilo je doseglo hitrost 47 km/h.

Šolarji si želijo v šolo aktivno, odrasli jim to lahko omogočimo

Ko so šolarje jeseni 2024 ponovno vprašali, kako hodijo v šolo in kako bi želeli hoditi v šolo, če bi lahko izbirali, so odgovarjali podobno kot šolarji v anketi spomladi 2023. Pri tem rezultati po spremenjenem prometnem režimu kažejo, da na 14-odstotni porast aktivnih prihodov v šolo – peš, s skirojem, rolko, rolerji ali s kolesom na račun upada prihodov z javnim prevozom ali organiziranim šolskim prevozom za -3 %, oziroma prihodov z avtomobilom za -11 %. Tudi želje šolarjev o načinu prihoda v šolo so pred in po spremenjeni ureditvi zelo podobne s prepoznanim porastom želja po peš prihodu za +4 %.

Starši spremenjeni prometni režim podpirajo

Starši osnovnošolcev so spremenjeni prometni režim pozitivno podprli. Več kot polovica staršev (61 %) se strinja, da je okolica OŠ Medvode po uvedbi prometnega režima bolj varna za otroke, ki pridejo v šolo samostojno. 73 % anketiranih staršev je nov prometni režim bolj všeč od prejšnjega. Pri tem so izpostavili nekaj izzivov, ki so povzeti v nadaljevanju, med njimi tudi, da so se prometne težave ob spremenjeni ureditvi preusmerile na druge ceste, kot je Cesta na Svetje pri glasbeni šoli, kjer ni pločnikov.

Cesta na Svetje predstavlja najkrajšo povezavo med središčem Medvod in zahodnim delom Svetja. Predstavlja tudi alternativno povezavo Ostrovrharjevi ulici in Finžgarjevi ulici, saj vse tri potekajo v smeri vzhod–zahod.

S tem namenom je bilo merjenje jeseni 2024 opravljeno tudi na Cesti na Svetje pri glasbeni šoli. Podatki meritev potrjujejo ugotovitev, prometni strokovnjak ocenjuje, da so se zaradi vzpostavitve enosmerne ceste dela Ostrovrharjeve ulice prometne obremenitve na Cesti na Svetje v smeri Finžgarjeva—Donova povečale za približno 300 vozil na dan, oziroma približno 40–50 vozil na uro v prometnih konicah. Prometna konica po ocenah poteka 7.00—9.00 ter 14.00—16.00. Pri tem se kaže prekoračitev hitrosti vožnje pri več kot 64 % voženj v obe smeri. Večina voznikov je v času merjenja vozila 42 km/h pri omejitvi hitrosti 30 km/h, najvišja izmerjena hitrost je bila 60 km/h.

Kateri izzivi ostajajo in kako šolsko ulico še izboljšati?

Kljub številnim pozitivnim spremembam so zaznali izzive in pripravili nabor ukrepov za dodatno izboljšanje prometne varnosti najmlajših udeležencev v prometu.

  • Vsak dan približno 100 vozil vozi v napačno smer po Ostrovrharjevi ulici, kar ustvarja nevarne situacije. Izziv zaznavajo tudi starši šolarjev.
  • Vozniki (starši) v območju »Poljubi in odpelji« pogosto ustavljajo predolgo, izstopajo iz vozil in tako ovirajo promet. Pri tem starši opozarjajo na nestrpnost ostalih voznikov.
  • Starši opozarjajo na nepravilno parkiranje v okolici vrtca in zdravstvenega doma, kjer parkirani avtomobili ovirajo promet in povečujejo nevarnost za pešce.
  • Starši izpostavljajo, da na parkirišču pri športni dvorani in drugje ni jasno označenih poti za pešce, kar otežuje varno prečkanje, predvsem za mlajše otroke.
Predlogi za dodatno izboljšanje prometne varnosti:
  • Dodatno izobraževanje oz. pojasnila staršem za varno ustavljanje in odlaganje šolarjev na točkah »Poljubi in odpelji« (e-sporočila, roditeljski sestanki, drugi primerni dogodki).
  • Dodatno izobraževanje oz. pojasnila učencem za varno ustavljanje in odlaganje otrok-učencev (razredna ura, naravoslovni oz. podobni dnevi, drugi primerni dogodki).
  • Večkratni nadzor na območju vrtca v prometnih konicah s strani policije oz. medobčinskega redarstva.
  • Izvedba ustreznega ukrepa za umirjanje prometa na območju glasbene šole.
  • Ureditev Ostrovrharjeve ulice mimo zdravstvenega doma (vključno s parkiriščem) skladno s predpisi.
  • Zaris peš koridorjev na parkirišču pri športni dvorani, ki bi usmerjali mlajše šolarje in voznike opozarjali na šolsko pot.

Poročilo ukrepa Šolska ulica – Območje varnih prihodov v Medvodah lahko preberete tukaj: 

Poročilo: Šolska ulica v občini Medvode

 

Šolska ulica – Območje varnih prihodov v šolo je del projektnih aktivnosti projekta Life LIFE IP CARE4CLIMATE (LIFE17 IPC/SI/000007), ki je integralni projekt, sofinanciran s sredstvi evropskega programa LIFE, sredstev Sklada za podnebne spremembe in sredstvi partnerjev projekta.

———————————

Avtor fotografij: Tit Košir

Deležniki
Zapri
IPoP © Copyright 2018. Vxe pravice pridržane Zasebnost Pravni zaznamki
Zapri